Monday, November 21

Anjing yang bijak.

Lebih kurang setahun lepas, ketika waktu menunjukkan jam 4.28minit petang, perut gua tiba2 boleh buat gigs twisties bingit.

Gua tau dah, apa perut gua nak, heh, secepat kilat gua siap, mandi pakai baju, zip seluar, pakai bedak sejuk....Gua klentong je pakai bedak sejuk, apa gila gua pakai bedak sejuk, ingat gua beranak ke hape.

Gua target kedai mamak kaler biru tuh jadi sasaran gua. Memandangkan sudah maklum badan gua sasa dan mengiurkan jadi nampak bangang kalau gua naik motor atau kereta setakat warong mamak tak sampai 2 kilometer persegi tuh. jadi gua jalan kaki, baru nampak cam mat salleh ye dak. 

Tengah syok gua jalan macam sam bunkface, tibe-tibe "wooof woooff wooooff!" cilake betul taip bunyi anjing. Gua toleh belakang ade 3 ekor anjing ngah nyalak gua.."apa kes!!!" gua cakap balik ngan anjing tersebut.

Tibe-tibe dada bedebar lain macam, nak lari lutut gua sakit sebab main futsal sebelum tuh. "Aduhai".........

Tiba-tiba gua nampak pokok betul2 depan gua. Apalagi gua berdiri senyap2 sebelah pokok tu sambil pegang daun ngan ranting. Gua harap dia tak perasan penyamaran gua. 

Woooooooofffff!!!! woooffff!!!  anjiang tuh menyalak lagi kat gua, gua syak, anjing ni dapat beza la antara gua dengan pokok. Apesal anjing makin bijak????. 



Nota:patahkan ranting baling kat anjing comel, pastu anjing tuh tangkap, then bagi kite balik ranting tuh...sweet kan..hahahaha haram woiii, kene samak kang..

No comments:

Post a Comment